Monday, September 17, 2012

update raya

Posted by nurul shaida at 11:01 PM
raya day one
diari raya aku tersangatlah plain.. sama je tiap2 tahun memandangkan aku mmg tak penah beraya kt mane2 kecuali kt Pahang tanah Mat Kilau ni. insyaAllah if takde ape2 aral yang melintang, tahun depan mak aku dh sound awal2 nak kitorang semua beraya kt Terengganu pulak. mungkin, draf raya aku berubah polanya sebab dh bertukar angin kan.. dapat lah aku tawaf semua rumah xclassmates mase kt TMS dulu. pheww. rindunya.

beraya sebagai seorang isteri?  well, nothing much yg berubah. sama saja bagi aku. cuma bezanya malam raya, bertambah lagi lah bilangan baju melayu yang KENA aku iron kan. aku kan tiap2 tahun ambik tender gosok baju raya seisi rumahh.. nasib rumah mak mertua pun sekankang kera saja dari rumah kediaman aku.. so tak merasalah drama berebut nak balik umah mak sape dulu..  yes, ade lah sedikit perbezaannya.. selalunya, zaman2 single dlu after solat sunat hari raya kitorang terus gerak pergi kubur. tapi tahun ni, sebelum ke masjid, aku dan encik suami singgah beraya dan bermaafan di rumah mak dia dlu, then pegi semayang raya, after that, balik menyinggah di rumah mak mertua sekali lagi untuk mengisi perut (bertuah punya menantu) dan kemudiannya..baru lah pergi ke kubur menziarah arwah nenek dan pakciks.

selepas itu barulah melepakraya di rumah the one and only makcik yg aku ade kt raub ni, iaitu kakak tiri mak aku. nama je makcik tiri tp takrasa cm tiri pun.. sepupus tiris pun tak rasa cm tiris sangat. very the close uolls.

belah petang, suami heret aku melawat makciks nenekciks dia yg sekampung dgn kitorang. layan kan aje. seronok jugak..zaman bujang dlu kt umah makcik aku tulah aku duk hadap siang malam pagi petang sambil layan sembang dgn sepupus yg semuanya dah beranak pinak. tahun ni ade lah sikit hiburan lain yg hendak aku lakukan selain gosipping dan dengar my sepupus bercerita tentang anak2 msing2..

layankan saja gambar. tata.
 melenggang kankung bwak payung bagai. ai alergik sunrise uols.
 abang ipar

see? cmne lah bini dia tak over, laki sendiri pun berpayung bagai. hover hau hu hi habang.
sambung nanti. aku nk gerak g butik jap. akan update nt.

0 comments:

Post a Comment

 

akulah gadis itu Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea