Sunday, February 17, 2013

muhasabah cinta

Posted by nurul shaida at 9:20 PM
assalamualaikum,

lately kan, ade satu lagu ni asyik lah duk terngiang2 kt telinga. puas dh recall apekah tajuk lagu tersebut.  then aku mcm teringat yg member kpd roomate aku mse degree dlu tu, slalu duk ulang2 lagu ni dr laptop beliau. dh la maha kuat, bila aku kuar masuk bilik nk ke toilet je mesti dengar. haunted jugaklah lagu ni dlu kt apartment aku tu.( oh ye, kt UiTM puncak alam, hostel dh mcm rupa apartment, satu rumah ade 4 bilik, 1 living hall, dan satu washroom.)

then, a few days ago, aku terdengar balik lagu ni kt radio. mase tu dh nk dekat2 magrib rasenya, otw balik umah. biasa lah kan dkt2 nk azan radio akn putarkan lagu2 islamik sket. teeeerusss melekat melody lagu ni dlm otak. nk nyanyi tak tau lirik kan, so i mumbling jela haha. semangat ni, terus hari ni google kt tenet guna hrase "butir butir cinta.." ayat ni je yg aku dpt tangkap n ingat. wah kau, butir butir kau mane penah lupa kan? ngahahaha. so, layan the lyrics. boleh download jugak kt 4shared. but not provided here. kejam tak kejam.

miahaha. eh, jap aku try kelebet gmbr2 kt uitm puncak dlu. skadar refresh memory.







Wahai pemilik nyawaku
Betapa lemah diriku ini
Berat ujian dari Mu
Kupasrahkan semua pada Mu

Tuhan baru kusadar
Indah nikmat sehat itu
Tak pandai aku bersyukur
Kini ku harapkan cinta Mu
Kata kata cinta terucap indah
Mengalir berdzikir di kidung do’a ku
Sakit yang kurasa biar
Jadi penawar dosaku
Butir butir cinta air mataku
Terlihat semua yang Kau beri untukku
Ampuni khilaf dan salah selama ini
Ya Illahi Muhasabat cintaku

Tuhan kuatkan aku
Lindungiku dari putus asa
Jika ku harus mati
Pertemukan aku dengan Mu

0 comments:

Post a Comment

 

akulah gadis itu Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea