Thursday, May 3, 2012

penat

Posted by nurul shaida at 11:36 PM
lamanya rasa tak update. macam byk benda nak cerita tapi badan otak jari tangan sume tak selari dengan keinginan.

oh, just for reminder (untuk haku saja), one of my bff miscarriage.  dear, be strong.  selamat menjalani pantang di kampung dengan seadanya. i will pray for the best, for u, for us.

penat weh, badan rasa macam kene lenyek steamroller.  habis punah sendi2. rasa mcam kan seminggu ni cepat sangat berlari, termengah nak mengejar masa. sedar sedar today, dah Jumaat. esok weekend. bila weekend makanya aku menjadi manusia super bizi. puff.

minggu ni mcm peak gila. attending course kt K.L, kejar dateline, kene kejar from banker chaser, (mcm ape je kan.. kalau aku tak kejar orang, orang kejar aku. feeling2 police sentry ke ape?)  dh balik dari course tu, dari meeting segala bagai tu ingatkan nak rehat otak barang sehari dua. tapi borang annual leave nampaknya kene kepam lagi lah dalam drawer. tak sanggup rasanya nak submit borang cuti kat bos dengan file menimbun kt meja. bos aku okay je, boleh je approve cuti tapi bila pk2 balik, balik cuti nanti pun keje makin banyak sbb asyik delay je kan. so, malas dah nak buat perangai tangguh2 keje. dulu time blaja boleh lah nak wt perangai buruk cmtu. at least yg kejar kau cuma lecturer. ni kalau aku buat kt sini, alamatnya berasap telefon terima call bertalu2 dari client, hq, bank bagai sume.  daripada darah aku naik, migrain aku datang, headwind aku menjelma, baik aku setel dlu.  nak hanimun nak holiday ke ape, letak tepi.

gila gigih aku sekarang.

sebab terlampau bz, sekarang kt opis nak belek blog sendiri pun mcm tak sempat. lagikan nak check emai.  apa yg aku duk hadap hari2 adelah bank portal, ofis email bla..bla..bla.. semuanya related to the work. tade satu pun related to the social life.  kadang2 rasa mcm nerd gila dah, sampai satu mende news or gossip pun aku tatau. huh.

and, keberhasilannya, most of my cuzzy ckp, aku dh kurus. walaweh! diri sendiri tak sedar dah susut berat badan. mana taknya, gila punya focus pd keje, kdg2 tak sempat makan. balik keje, terus rushing pegi ajar budak2 pre-school menari. melompat2 kat sana. kuar peluh lagi. balik rumah dh magrib, mandi, solat and masak.  makan belum tentu lagi sebab bila badan dh terlalu penat camtu aku lebih rela terbongkang dari makan.  alangkan makan, astro tengah bg free 130 channel pun aku lebih rela tutup mata. mata rasa macam ada gunung kalimanjaro bertenggek kt atas. gila sadis. masa second semi final kelantan vs kedah ari tu pun aku buat2 layan je dpn tv. elok je bentang toto dpn tv kan, dh kau ckp nak tgok bola sambil landing kan, ha rasakan. belom habis masa pertama, aku dh berdengkur. 

tapi betullah, kalau penat stress serabut sengkak otak sume ni, suami cuit2 pegang2 pun aku dh malas nak bukak mata. harap paham ye encik abang.  malam jumaat tak malam jumaat. banjaran himalaya dah bertenggek kt atas mata dah ni.

now gaji swasta dh selaras kan, minimum gaji 900 kan.  bagus bagus.  kat opis aku ada bukak jawatan untuk receptionist. ringan je tangan nak apply.  malas dh aku wat keje macam orang tak cukup nafas ni. kalau duk front desk angkat tpon lepas tu transfer2 okay jugak ni, tak serabut kene chase dgn bank, tak serabut dengan dateline, tak serabut dgn penalty, tak payah pk banyak2 balik rumah mood nak bermesra pun banyak. gaji pun not bad kan untuk angkat tpon and duduk cantik2 dpn pintu. okaih, aku nak pergi apply jap. tapi kalau office ni nak receptionist yang tinggi lampai cantik mulus macam intan ladyana memang tak jadi lah nak apply. kene g buat pembedahan sambung tulang kaki dlu.

0 comments:

Post a Comment

 

akulah gadis itu Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea