Tuesday, January 3, 2012

wordy wednesday

Posted by nurul shaida at 9:47 PM
aku stress betul dgn muscle pain ni. ada sape2 tau tak menatang ni disebabkan apa? ke ada ape2 ke yang melibatkan pemakanan yg boleh menyebabkan kita dpt muscle pain ni? aku bengang betul. datangnya dahla tak berwarning, pastu lama plak menempel kt tengkuk ni.  dah susah laki aku nak main rangkul2 leher. eh.

now dah double stress. aku penah baca kt blog kakdi pasal tiger balm yang leh tampal2 macam salonplas tu.   menggagau la lunch semalam aku kuar mencarinya, sambil2 pergi tempah kek besday suami.  tapi raub memang sadis, hapa pun tarak. tak dapat tiger balm pujaan hati, aku beli jela salonplas tu. janji ada lah jugak inisiatif aku nak cari bahan blh cure pain ni.  semangat balik ofis terus tampal kt leher, hopefully kurang lah skit. tenat dah aku nak cover2 teleng. tak lawas hidup aku.

tapi betullah kata kakdi, dahla saiz nye secotet, lepas tu, aku tampal 3 keping ni kt atas muscle bahu, semalam tidur pun aku tampal lagi dua keping, tapi bangun pagi tadi ya ampunnn....makin kuat strechingnya.  aritu aku sakit kt bahu kiri je, eh bila dah bubuh salonplas ni dua2 belah plak rasa sakit. gila lah, rasa mcm nak saman je salonplas T___T

hari ni kat ofis, desktop buat hal pulak. dah setting elok2 printer potrait sume, tetap jugak dia nak kuar kat photostat machine tu landscape.  dah dekat 10kpg rasanya aku print invoice ni tapi  dia nakk jugak landscape view. dah jadi macam speedy gonzales lak aku ke hulu ke hilir jap3 berkejar kat photostat machine, kejap2 lari pegi meja. aduh, dah la hari ni heavy flow.. aduila..

now aku tak kuar pun lunch, duk godek2 dpn pc ni tengok apa2 yg patut (plus, tengok2 fb n blog =p) sambil makan ayam spicy kfc balance celebrate besday suami semalam.  diet la kununnya, tapi makan ayam, mashed potato bagai sume, plus milo kaw lagi. memang mimpi la nak diet untuk naik pelamin bulan 3 nanti..
bak kata encik mus, ex-worker atuk aku.."tak apa lah gemuk pun azlin..sudah laku..(kahwin)"..pastu suami aku sibuk la nak join skali.."ntahla..bia lah gemuk pun yang..abang tak kisah pun.."

banyak lah abang punya tak kisah, hati ni je yang tahu bila mana nak pakai baju punya lah ambik masa yg amat panjang duk bertafakur depan wardrobe semata2 tatau nak pakai baju mana supaya nak menampakkan lelemak kat perut ni.  abang taktau betapa derita nya perasaan ni...

tunggu lah tunggu..tunggu you gendut nanti i nak gelak kuat2

3 comments:

Izyan Alias said...

try la minum susu high calcium lin. blh kurgkn muscle pain. aku pnh baca dlm Rapi klu x silap, dia ckp klu xnk bg muscle pain lepas bersenam/bersukan, minum suus high calcium or calcium pil. Try la Nesvita omega plus atau pun anlene high calcium. klu perut fmly aku, cannot go dgn anlene. angin. up to u la. just my 2 cents. hehe..

Izyan Alias said...

ehh, kau kena muscle pain lepas bersenam eh. Kuikuikui! Eh, terbiru lak.. hehehe..

nurul shaida said...

bukanlah. malu i..bkn lepas bsenam maybe salah tido kot. eh tp maybe jugak ngehehe

Post a Comment

 

akulah gadis itu Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea