Wednesday, February 29, 2012

stress

Posted by nurul shaida at 10:36 PM
oooeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeejiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii.

tinggal 9 hari lagi weh.   kad kawen masih berbaki 80keping dalam handbag yg dikelek ke hulu ke hilir tapi sentuh pun tidak.  baru aku tahu kenapa handmade kad harga dia mahal.  banyak kekangan-kekangan dalam menyiapkannya.  so far, aku dah siapkan around 200++ dan dah selamat dah pun hand over pada my mom n my dad untuk diagih2 kan pada jemputan.  aku ingat the rest nak wat kad bajet potostet kat opis je. alih2 mak aku call suruh buat lagi kad yg handmade tu. dia kata semua kekawan2 dia duk puji ckp kad tuh lawa la, ada sentimental value lah, unik lah bla..bla..bla.. so ada terbit rasa bangga disitu. lalu emak mengeluarkan titah untuk 100keping kad lagi.

100?

memanglah bunyi macam sikit kan tapi kalau dibuat dengan tangan, plus envelope pun kene buat dgn tangan, lekat2 riben bagai semua pun sendirian berhad punya perbuatan, mau terduduk kejap aku.  banyak weh, buat yang 200 keping tuh pun aku rasa macam nak tercabut sendi tangan, ni nak tambah lagikk??  oh.

tapi memandangkan ramai yang wish untuk simpan kad tu (aku xsure ikhlas ke tak diorang duk puji2) maka aku akan menunaikan permintaan para jemputan. eceh. terpaksa lah buat muka kesian sket mintak jasa baik encik suami tolong buat envelope macam yang dah lepas. hope dia tak berbunyi.  aku malas nak mintak tolong dengan orang yang banyak merungut ni.  alih2 baik aku buat sendiri. tapi so far, dia tak pernah merungut lagi bab2 kad jemputan handmade ni. harap2 yang ni pun tak.  kene study mood dia dulu.

semalam, headache dia datang melawat lagi.  sehari suntuk tak pergi kerja.  baring je kerja.  aku balik opis baru tahu dia sakit semula.  tu pun after solat magrib.  masa dia usai solat, dia datang baring sebelah, lepak2 dengan aku yang tengah 'bercuti' ni.  muka dia time tu memang clueless abis.

dia:        sakit lah kepala ni. esok nak buat ECG lah. tak tahan dah rasa. makan painkiller paling kuat pun tak jalan.
aku:       .................. (senyap. main2 bantal)
dia:        hari ni sakit kat belakang pulak. semalam je baru tahan ni datang balik.  hey..apelah yang ada dlm kepala ni.
              (merungut)
aku:      agaknya ada ikan puyu tak yang? kan masa kecik2 syg suka redah sungai tangkap ikan?
dia:       main2 kan yang ni?  suka agaknya abang mati. (terus sentap)

agak-agak ada rasa nak cili tak mulut aku time tu bang?

aku bukannya suka dia mati atau mintak dia mati or suka main2.  aku just nak bagi dia unwind je.  dengan muka ketat dia tu, plus dengan keadaan aku yang stress kt tempat kerja and kad jemputan sume ni, aku taknak lah nanti kene high blood pressure ke ape.  tak boleh bergurau pulak dia.. selalunya dia yang suka buat lawak2 kurang pandai macam ni. kali ni nak sentap pulak.  period ke bang?


oh ya. nanti aku upload kan gambar rajah kad handmade yang aku buat. mana tahu ada yang berkenan nanti boleh tempah dengan aku.  dont worry, harga member2 je.

0 comments:

Post a Comment

 

akulah gadis itu Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea