Sunday, April 24, 2011

"sori to say, im not hepi"

Posted by nurul shaida at 1:35 AM
happy sundayyy..


esok pot luck kt opis. tengah merewang2 di tesco Puchong mencari barang utk pot luck esok. aku tatau nak masak apa. ingat nak serve pasta carbonara je tapi si mizi tu plak dengar2 cte nak bawak macaroni. malas la kang sama plak.  aku plan for benoffe pie ta.......................pi; malas. any suggestion?


eh wait ha. bukan cerita pot luck yang aku nak update kat sini.


penah tak penah tak korang kan rasa 'terancam' dan 'pelik' dengan strangers? i mean..perempuan. kalau terancam dengan lelaki tu aku tak heran sangat, memang patut pun kita be ware dengan strangers laki2 kan.  tapi ni perempuan. PEREMPUAN. cantik plak tu. CANTIK ok.


eh boleh tak aku nak panggil dia stranger? macam tak sampai hati pulak.
okeh cerita nya begini;


about one month ago, ada somebody add aku kt fesbuk.  aku approve jela kan. sebab screening2 pun takdak nampak ada any relation dengan orang-yang-tak-ingin-aku-dekati.  peel aku ni satu, kalau approve tu,main approve je. takde dah nak belek2 wall orang tu dulu ke, tengok picture dlu ke ape. memang aku main approve je selagi terdaya. (dan rajin - kalau malas aku ignore je).   after that, minah ni (aku guess perempuan) kang suka sangat menempel kt fesbuk aku.  setiap inci (neraka apakah?) new pic yang aku upload, benda apa yang aku merepek kat wall sume dia tengok and mesti nak like2 bagai ni. memula dia macam stalk aku diam2 je pastu berani2 like2 plak kt post aku.  aku bia kan dlu. yelah, manalah tahu dia ni member kepada member ke hapa kan, nanti di cop sombong plak. 


tapi aku confused (a bit) kenapa dia suka like2 setiap gmbar aku. ok till then, dia pm aku kt inbox. dia mintak rahsia aku edit gmbr and tanya apa software yang aku guna. fuh lega seketika.  suka 'seni' aku rupanya.  so aku advise her about software yang aku pakai.


a week later, aku pegi uitm, seat for common test dekat fakulti law.  dalam dewan kuliah tu aku duduk antara sazli dengan syafiq (not si muka lembut ye but this syafiq- student PLK, married and have a daughter) tengah2 duk merepek kat belakang sambil buat2 dengar group lain present, minah ni tegur aku kt chat box fesbuk.  oh ya, masa ni profile pic dia gmbr smiley je ye. and tade apa2 gmbr yang boleh aku recognize her. sume gambar kartun.


memula dia tanya kabar and basic soklan mcm dh makan, ada kat mana, buat apa. tang ada kt mana tu aku lapik2 la sket. lepas tu at the same time, every single conversation between aku dgn member2 fesbuk yang menconteng wall aku, mesti dia nak jugak. puas aku pikir sapelah minah ni kan. dia ni memang on fesbuk je terus search nama aku ke? bila aku online je terus tegur aku 'hai akak..lama tak online..'  bila kau cter kat mahangkuk dua orang ni, syafik tanya aku, 'betul ke perempuan?' aku jawab; 'perempuan la aku rasa. the way dia mesej, komen2 fb aku..aku rasa dia perempuan' ...dan si syapik ni memang saja nak mentakutkan aku."betul ke perempuan. kau bia betul..sekarang ni ramai orang menipu. fesbuk bukan betul pun. jangan nilai orang dengan cara tu je"  terus sentap beb.  semangat kami google and search gambar minah ni. tapi memang yilek. takde lansung. pastu mulalah berdebar. amik kau. main approve je kan. sekarang baru menggelabah macam rabbit takut petir.


bagi mensedapkan hati sendiri, aku berpegang teguh pada hujah aku yakni minah ni perempuan.  si mahangkuk dua orang tak habis2 mentakutkan aku.  nak2 lagi bila minah ni pm aku; "akak..knape saya tak boleh tengok pic2 akak yang lain? nak tengokkkkk..nak tengok...."


gaya macam budak kecik mintak tukar channel astro prima ke astro ceria beb.


tapi aku simpulkan bahawa dia HANYA NAK TENGOK SENI AKU. not other than that.




tapi kan..tadi aku online. terus kau dia tegur aku kt chat box.  dan menkejutkan aku dengan soalan2 yang tak terjawabkan oleh aku.  banyak kali tanya tempat aku keje..nape lama tak online..tengah buat apa.. tapi hari ni ada clue sket la..sebab dia dh letak gmbr perempuan. bertudung. aku tak tau la nak claim tu gambar dia ke apa, bukan sebab gmbr tu cantik dan nampak baik, tapi sebab seriously, aku tak boleh ingat lah muka dia ni.  memang tak penah nampak kt mana2.


hari ni lagi best, "akak....nape lama tak online? rindulahh..."
satu lagi, "akak memang hot........"
dan lagi, "akak memang sentiasa cantikk"


hambik kau. kalau lelaki yang ckp cmni aku boleh claim laki tu ulat bulu.  tapi kalau perempuan, kau tak kenal datang dari mana [dan kau stilll confused samaada dia laki atau perempuan] memang aku rasa macam 'takut' dan pelik.  siap rindu2 lagi. padahal aku baru seminggu tak online. bab yang sentiasa cantik tu memang tak leh blah.  memang mengampu overboard.  padahal dia hanya merujuk pada applikasi bodoh kat fesbuk [yang aku pun tatau nape menatang tu tiap2 hari appear kt wall aku-annoying gila!]  yang tiap2 ari akan update kt wall fesbuk kita HOW HOT ARE YOU TODAY? seriously beb, kalau sape2 tahu camne nak remove application bodoh ni, sila bagitau aku. jenuh aku remove. tiap2 hari mesti ada.


gila ah. sekarang aku rasa semacam je.  rasa takut pun ada.  manelah tahu kan minah ni sebenarnya lelaki ke...takpun minah ni ada apa2 connection dengan orang-yang-tak-ingin-aku-dekati ke kan..cuak ni cuak.  puas aku tanya member2 aku dari sekolah rendah smpai degree, semua tak kenal dia.


takkan aku nak post gmbr dia kt sini? loyalti? ngaahahahaha..(behengong.)




baik letak gambar aku...............ngahahaha

nah bukti. aku rajin study tak kira dimana jua pada bila2 masa saja
location: KFC the mines.



oh ya. motif blog ni ditulis?

bukan untuk mentunjukkan diri aku hot ye cik kak cik kak sekalian.  aku bukan mcm 'orang tu' yang buat2 statement merendah diri tapi sebenarnya sekali baca je dh tahu nak meriak macam 'semua orang cantik dan berhak untuk cantik  kecuali aku. aku tak berhak untuk itu..kepada semua2 lelaki yang menunggu jawapan saya, silalah buka peluang kepada perempuan lain..'  macam siasia punya statement.  kalau aku rasa aku hot, aku tak selindung2 dah. aku cakap je.........

i'm  HOT today. so how about you? wanna join me in a sleeveless?




BERHATI2 LAH MENG'APPROVE' FRIEND REQUEST KT FESBUK.

end with the useful tips.

1 comments:

Izyan Alias said...

oii, scary giler.. aku tau dh sape.. aku tgk lm fb mg..org saket otak kot.//

Post a Comment

 

akulah gadis itu Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea