Tuesday, April 5, 2011

full-day-of-mine

Posted by nurul shaida at 11:01 PM
Hai bebeh.
shuuush. kepok kepok. (bunyi lap sawang kt belog). lama kan tak update blog.


hari ni rasa macam ok sikit paleotak.  sebab macam banyak dah benda yang dah settle. tapi hari ni betul2 hari yang boleh dikatakan a-happy-day even schedule adelah sangat bangat full. wait wait; hari ni rabu kan? why the author tak 'otak' hari ni eh? bukan ke bila rabu je rasa macam nak baling segala benda ke dinding? bukan ke bila rabu je masuk dalam self-destructive mode?


mungkin ya mungkin tak untuk rabu ini. tengok la lepas aku jumpa supervisor nanti keadaan aku cemana. ala-ala zombi lapar ke ala-ala dalam hati ada pasu bunga, tunggu jelah nanti.


eh jap. dah pukul 2. aku g jumpa supervisor jap eh. nak tunjuk pembetulan questionnaire yang dr. rabiah dah check jap kat puan. nanti aku sambung. promise.


--------------------------------------------------------------------------------------------- 
hello, i'm back.

ok nampaknya mood aku masih baik sampai ke petang. hingga saat2 7:12pm ni pun aku masih bersantai2 sorang2 kt mcd.  kepala terasa ringan. macam semua keserabutan dah di sihirkan dengan sihir  nyah ilusi - potter fever again.

perasaan kepala ringan ala2 boleh buat head banging ni adelah sebab
pertama; research question aku dh endorsed.
kedua; aku pergi buat treatment rambut.

hmmp, speaking bout that, penah dengar tak 101 hair care?  ekceli kan, aku pun first time dengar. tapi last thursday, masa aku unwind sorang2 kt ioi puchong, aku terpedaya lansung membeli voucher treatment rambut yang digoda oleh promoter separa hensem kt sana.  sebab harganya quite cheap, aku beli jela. treatment, wash, hair analysis, serum, tonic; all for rm18.  sape tak teruja kan. memang kene pada masa lah sebab rambut aku tengah gila bermasalah sekarang. perasaannya sama memberontak. aku stress dengan research, rambut stress dengan oily scalp and hair fall.  dia ni kan..

to be frank, treatment ni bagus cuma bagi separa student separa pekerja macam aku ni not affordable lah kot. lepas dibodek2, consultant bername tag tina sui tu bagi aku student price (student price lah sangat) rm2122 for 10x treatment. gila lah. gaji aku pun tak cecah banyak ni. mimpi jelah. nampak gaya memang try voucher yang aku dapat ni jela. tapi at least, aku dapat trial kit yang ada shampoo, conditioner n tonic. not bad la kan.  tp at other side, memang bestl buat treatment camni. lau tak, kita tak kan tahu mende apa yang bermastautin kat atas kepala ni. rilek je duk wat rebonding, perm, colour, highlight bagai tapi kat atas kepala ada makhluk lain duk bina rumah setinggan.

tapi siyes cakap, aku tengok my oily scalp tadi yang dah di zoom 1000x terus tak lalu nak makan. terus rasa pasni nak botakkan je terus, biar minyak tak buat loji penapisan minyak kat atas tu.

o........k lah. tutup cerita bout the rambut. hari ni kan, aku kene settle banyak benda. tak tahu nak mula cemana. dari semalam lagi duk pikir cemana nak buat takut tak leh nak carry coz macam banyak sangat stuff need to settle.  rasa hampir nak membazirkan air mata. tapi apalah gunanya kan. cempedak takkan berubah jadi nangka. eh, cempedak pulak yang kena.

mana nak mula?

mula dari pagi lah. hari ni aku ada interview dekat subang, area dekat2 subang airport and ara damansara. so of course la pagi2 lagi dh kene bangun, macam nak pegi keje. tak dapat la rabu minggu ni aku nak bermalas2 atas tilam dulu before pergi uitm kan. so bangun, bersiap, dan pergi print resume mail plak. tiba2 baru aku perasan yang aku misplaced aku punya folder yang aku simpan sume mak nenek certificate yang aku ada. ah sudah! dari semalam lagi mr. spencer duk call ingatkan aku suh bawah original certificate dengan copy sekali. haru..haru..dah puas geledah boot kereta pun still tak jumpa. aku pun give tatau nak cari kat mana lagi. call mak dengan adik pun tak berangkat. gosh! rasa malas nak pergi interview pun ada.. mata rasa cam nak banjir T________T

aku pergi jugak. lantak lah. apa nak jadi, jadi. kalau dah bukan rezeki aku nak buat cemana kan. tapi kalau dah rezeki aku datang melenggang pun dapat kan.

bfore dis, mati2 aku ingat mr. spencer tu chinese. rupanya indian-stylish guy! oh melting again. coolio beb tak tipu punya. sampai2 je terus greet aku dan aku terus greet dia dengan; 'sorry mr. spencer i didnt bring my certificate. it is ok or what. if not, i'll go back and maybe we should arrange another interview?'  tuh dia. sedap cekadak aku je nak orang rearrange interbiu lain utk aku. ape ingat symphony BPO tu boifren kau punya?  unless mr. spencer willing nak jadi boifren part time aku.......kehkehkeh.

aku cakap kau, interbiu dia scarry gila. (scarry la bagi org yang tak prepare well mcm aku ni) siap ada paper test english competency dengan mathematics competencies lagi. scarry tak scarry tak. huh gila lah. sib baik position aku tak memerlukan sume benda alah tuh.

ok let me tell you. aku apply for customer services position. part time. diulangi PART TIME. you know why? first, aku tak abis study lagi, tinggal 3minggu lagi utk habiskan praktikal. kedua, since malam aku takde keje, selain merayap perabiskan duit, baik aku cari keje yang boleh masyuk duit. third, komitmen makin banyak. duit keta. duit shopping. duit belanja. duit nak bagi kat mak pak -ok tipu. part bagi mak pak tu aku tambah sket, bagi lagi dramatik.  fourth, fifth and until tenth----sebab gaji part time kat sini mahal- rm12 per hour. crazy sales kan, keje jawab call, mumbling bout the company and business then satu hari u'll get at least rm60. coolio gila.

aku mintak part time. tapi si shantek manis nicole orang HR tu offer aku permanent staff. start bulan 5, maknenya aku hbis praktikal. dia offer hr junior exec since dia tahu minor aku in hr. erm. aku hold dlu. aku bukannya hape, kot2 gaji permanent staff lagi sikit dari gaji part time, lansung downgrade aku. plus, sbpo ni ada kat subang je. aku plan nak cari2 keje yang ada branch kt raub, boleh slow2 mintak transfer..hik3.

balik- one of the candidate yang mintak same position mcm aku tadi ajak lepak and borak. borak kejap of course boleh but lepak cannot lah. aku kan nak kene pergi uitm lagi jap lagi. aku tahu indian guy yang nama vincent ni senior kat celcom center. tadi dia masuk interbiu skali dengan aku. 2x high flyers csr beb mamat ni kt celcom jalan semarak tuh.  oh ya, dalam ramai2 yang datang tadi, aku sorang je perempuan, dan aku sorang je melayu dan islam. the rest are chinese n indian. agak2, aku dapat tak hah?

eh wait. aku bukanla racism. tapi kurang 'baik' dengan indian guy. but lately kenapa macam banyak je indian guy interfere dikeliling aku? starting from unforgettable-viva-love kat tepi jalan last two week (by sara); sampai ke hari ni, aku dah mula 'o............k' sket dengan mereka. sara, i know u'r smiling.

tapi tadi masa isi form, gejala flu datang melanda. byk kali jugak lah aku attract candidate lain dengan bersin aku nan 'indah' tu. heh, apa aku buat semalam sampai hidung berlari-larian sebegini? maybe mandi agak lewat kot sebab semalam balik umah cecah tilam pun agak lewat sebab pergi cari proper attire sket utk interbiu ari ni dekat summit. tu je. janganlah sampai nak demam2 bagai ni. minggu ni banyak submission, jangan nak buat perangai ye cik badan.




dan yes, jawapan bagi surat tunjuk sebab kenapa blog agak bersawang adelah sebab 2 3 minggu ni jadual aku pack gila, tiap2 minggu balik besut uruskan personal matter. plus, my bff getting married soon, so of course la aku orang paling bz kan. wedding planner merangkap bridesmaid. and maybe -mak andam bidan terjun sekali.

si mata burung hantu dah nak kwen. yeayy.

sebut pasal balik terengganu, ada sape2 penah jumpa hantu askar zaman jepun? aku penah. next entry aku cerita okey. betul2 based on my true story. no editing. limited edition. memang takde kat panggung.
 

































'nanti' tu ntah bila ntah.

0 comments:

Post a Comment

 

akulah gadis itu Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea