haku tak kira. aku nk merempan jugak hari ni.
*kau ayan apesal..lama tak update blog alih2 nk amuk*
siapa yg penah notice kt blog lama aku which is iluvmyframepink.blogspot.com (now belog tu aku dh wt private n padan muka kt diri sendiri sbb lupa password), aku ade tulis wishlist kt situ. selain daripada berkahwin dgn prince charming (yes, aku mmg eksaited nk kwen), aku ade put something yg so so je bagi orang lain tapi LUAR BIASA bg aku iaitu, RETI MENJAHIT.
dah dah, tak payah nk "eleh budak ni..setakat reti menjahit nak letak dalam wishlist bagai. aku jahit sambil baring ape de hall" sangat. aku salute gila babas lah kat orang yang terer (and pandai) menjahit. terer and pandai are different things u know. bagi orang yg buta jahitan setakat jahit jelujur kt seluar koyak tak pyh nk claim emo pandai menjahit sangat. aku just nak RETI. reti u know, reti. reti maknenya tahu basic-basic jahitan dan boleh jahit sarung bantal. *sebab sarung bantal aku selalu koyak - tidur ganas*
last month, aku TERbeli satu mesin jahit Singer. terbeli tu. sebab nak cakap sengaja beli, macam perasan diri tu penah sentuh mesin jahit sebelum ni. setakat gosok2 mesin jahit bertable n kayu (old version) arwah atok aku punya tu tak dikira lah ye. aku mmg adore gila pada arwah datuk yang pandai jahit macam macam dan bg present pada cucu kesayangans (especially aku yg suka demand nak itu ini) lantas dari kecik aku mcm dh tanamkan azam dan impian, nk jadi pandai macam arwah ni.
berbalik kisah mesin jahit yang terbeli dgn harga RM8++ ni, sejak bermastautin dalam bilik aku, adelah dalam 4 5 kali aku guna, buat jahit kain kain sarung / batik jawa pemberian orang2 kampung (org kampung ai ni tradisional sket, bg kain batik jawa as cenderahati pada newly wed), jahit suar pendek encik asben yang koyak time main bola, jahit langsir bilik tido sendiri dan minggu lepas, aku beli 2 meter kain leopard print dkt kdai kain raub. konon nak buat dress labuh la, sleveless. plan nak pakai dgn cardigan, and nk pakai weekend ni, holiday kt terengganu. berangan lah, so aku godek2 lah manual jahit dress dari internet. bila dh mcm dpt clear picture bout that, semalam aku start menjahit. alkisahnya..
masa tengah jahit tepi utk piece pertama, aku notice yg benang dia separuh je lekat, then lepas tu benang dh tak lekat. aku belek2 lah benda alah then i found that benang sekoci dkt bwh dh hbis. oo. aku bukak partition bawah tu, tarik sekoci then mmg betul, benang dh hbis. otak yg tak berapa suka berfikir ni start bkerja. perah punya perah aku teringat my cousin ade ckp, butang kt atas machine ni utk msukkan benang kt sekoci.. mknenya aku tak perlulah letak benang gaya manual (dgn tangan). tapi tadi kan aku dh ckp, otak aku mmg gagal berfungsi semalam, aku mcm terlupa mcm mana nk buat T___T last last, aku buat gaya manual #%&*@!*
hbis satu bala, time nk msukkan sekoci tu ke tempat asal, aku lupa plak camne nak msukkan. dasar bukak pandai tutup tak pandai lah ni! DASAR PEROSAK HARTA. bengang sgt dgn diri sendiri. then aku teringat manual book yg aku dpt mase aku beli mesin ni last month. habis satu bilik aku geledah n selongkar. ke hulu ke hilir angkat kerusi makan kt dapur wat masuk bilik semata2 nk panjat cari atas lemari. *dasar bantut* encik asben yang time tu tengah syok landing kt sofa layan Terengganu mln Lions semalam pandang je (senyum tak perlu kata apa apa) godek punya godek, tak jumpa. actually, aku lupa mana aku lempar manual book tersebut T__________T
bila dh stress, tension dan sedih (memikirkan tak dpt nk feeling2 beyonce kt pantai marang nanti), aku baring sekejap. namanya dh menjahit kt tepi katil kan, haruslah bila frust je menunggeng atas katil. baru real punya frust menunggeng. perca-perca kain, gunting, benang, bersepah2 atas katil. dah dah. aku dh tak daya dah. semuanya boleh lupa. lupa lupa lupa. rasa mcm nk letak kepala kt mesin jahit, jahit otak sendiri. T___________________T
tiba-tiba encik asben msuk bilik dengan gaya santai dia. (dia ni bila masa tak penah santai, rileks je semedang aku tengok-jeles gua!)
"kenapa yang?" hmm,, tanya lagi tanyaa... tak nampak ke aku tengah buat muka 14 nih.
bila tengok muka bini mcm ala ala nk bertukar mcm bini Shrek, ditambah pula dengan keadaan mesin jahit yang togel dikerjakan, dia pun try lah nk solve problem yg dicipta oleh problem-maker ini. try punya try finally dia berjaya msukkan menatang bulat tu dalam soket. now aku kene pijak pedal utk kuar kan benang bawah, rite? aku pun pijakk.
sekali lagi amukan tercetus bila mana benang tu tak naik lansung. LANSUNG LANSUNG. rasa mcm nk makan meja pun ade time tu. suami (dgn muka non-expression dia tu) godek2 lgi dengan gigih. yang si bini ni mulut tak henti2 duk pot pet pot pet maki diri sendiri sebab ade short term memory loss asyik lupa lupa lupa saja. lastly, bini yang unpatient ni berkata, "bia lah sayang lau tak jadi jugak. esok elen angkut mesin ni pegi kedai Singer tu balik. tanya aci india jaga kedai tu camne nak buat," then, aku kemas2 kain, terus ambik komik shin chan, baring atas katil. suami pergi ambik wuduk dan sembahyang isyak.
pas sembahyang, aku ingatkan drama mesin jahit dah berakhir, rupanya encik asben pulak yang sibuk menggeledah dalam karung barang2 aku mencari manual book. gila gigih dia ni, agaknya dia nak tengok bini dia happy dpt pakai dress leopard kot. sibuk lah duk mencari dalam kotak, dalam bakul, dalam drawer,atas lemari, sedang bini dia asyik duk cakap, "elen dah cari kt situ..takde." "..kt situ pun takde syg", "...kt situ pun dah cari tadi.." di balik komik shin chan yang dibeli petang tadi. kemudian, misi pencarian manual book berakhir. dia pun turut sama landing di sebelah bini yang ade penyakit alzheimer tadi.
ok, nak tidor sambil imagine leopard print dress kt pantai kelulut, marang pd hujung minggu nt.
nota hati: sayang, im glad to have u. contra to me, u always calm, cool and patient. i love u ketat ketat sayang.
About Me
- nurul shaida
- A good daughter, devoted wife, lovely aunt, a sinner caliph, and in shaa Allah your trusted Prudential Agent.
Blogroll
Blog List
-
-
-
-
:: Why Blogging?7 years ago
-
-
食器はまとめて売りましょう8 years ago
-
-
-
-
Terima Kasih Allah11 years ago
-
-
-
:: Blog Bertukar Tangan15 years ago
-
-
-
-
cd bagasi honey
Showing posts with label I’m not immature…i just know how to have fun. Show all posts
Showing posts with label I’m not immature…i just know how to have fun. Show all posts
Tuesday, June 19, 2012
Wednesday, February 29, 2012
stress
oooeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeejiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii.
tinggal 9 hari lagi weh. kad kawen masih berbaki 80keping dalam handbag yg dikelek ke hulu ke hilir tapi sentuh pun tidak. baru aku tahu kenapa handmade kad harga dia mahal. banyak kekangan-kekangan dalam menyiapkannya. so far, aku dah siapkan around 200++ dan dah selamat dah pun hand over pada my mom n my dad untuk diagih2 kan pada jemputan. aku ingat the rest nak wat kad bajet potostet kat opis je. alih2 mak aku call suruh buat lagi kad yg handmade tu. dia kata semua kekawan2 dia duk puji ckp kad tuh lawa la, ada sentimental value lah, unik lah bla..bla..bla.. so ada terbit rasa bangga disitu. lalu emak mengeluarkan titah untuk 100keping kad lagi.
100?
memanglah bunyi macam sikit kan tapi kalau dibuat dengan tangan, plus envelope pun kene buat dgn tangan, lekat2 riben bagai semua pun sendirian berhad punya perbuatan, mau terduduk kejap aku. banyak weh, buat yang 200 keping tuh pun aku rasa macam nak tercabut sendi tangan, ni nak tambah lagikk?? oh.
tapi memandangkan ramai yang wish untuk simpan kad tu (aku xsure ikhlas ke tak diorang duk puji2) maka aku akan menunaikan permintaan para jemputan. eceh. terpaksa lah buat muka kesian sket mintak jasa baik encik suami tolong buat envelope macam yang dah lepas. hope dia tak berbunyi. aku malas nak mintak tolong dengan orang yang banyak merungut ni. alih2 baik aku buat sendiri. tapi so far, dia tak pernah merungut lagi bab2 kad jemputan handmade ni. harap2 yang ni pun tak. kene study mood dia dulu.
semalam, headache dia datang melawat lagi. sehari suntuk tak pergi kerja. baring je kerja. aku balik opis baru tahu dia sakit semula. tu pun after solat magrib. masa dia usai solat, dia datang baring sebelah, lepak2 dengan aku yang tengah 'bercuti' ni. muka dia time tu memang clueless abis.
dia: sakit lah kepala ni. esok nak buat ECG lah. tak tahan dah rasa. makan painkiller paling kuat pun tak jalan.
aku: .................. (senyap. main2 bantal)
dia: hari ni sakit kat belakang pulak. semalam je baru tahan ni datang balik. hey..apelah yang ada dlm kepala ni.
(merungut)
aku: agaknya ada ikan puyu tak yang? kan masa kecik2 syg suka redah sungai tangkap ikan?
dia: main2 kan yang ni? suka agaknya abang mati. (terus sentap)
agak-agak ada rasa nak cili tak mulut aku time tu bang?
aku bukannya suka dia mati atau mintak dia mati or suka main2. aku just nak bagi dia unwind je. dengan muka ketat dia tu, plus dengan keadaan aku yang stress kt tempat kerja and kad jemputan sume ni, aku taknak lah nanti kene high blood pressure ke ape. tak boleh bergurau pulak dia.. selalunya dia yang suka buat lawak2 kurang pandai macam ni. kali ni nak sentap pulak. period ke bang?
oh ya. nanti aku upload kan gambar rajah kad handmade yang aku buat. mana tahu ada yang berkenan nanti boleh tempah dengan aku. dont worry, harga member2 je.
tinggal 9 hari lagi weh. kad kawen masih berbaki 80keping dalam handbag yg dikelek ke hulu ke hilir tapi sentuh pun tidak. baru aku tahu kenapa handmade kad harga dia mahal. banyak kekangan-kekangan dalam menyiapkannya. so far, aku dah siapkan around 200++ dan dah selamat dah pun hand over pada my mom n my dad untuk diagih2 kan pada jemputan. aku ingat the rest nak wat kad bajet potostet kat opis je. alih2 mak aku call suruh buat lagi kad yg handmade tu. dia kata semua kekawan2 dia duk puji ckp kad tuh lawa la, ada sentimental value lah, unik lah bla..bla..bla.. so ada terbit rasa bangga disitu. lalu emak mengeluarkan titah untuk 100keping kad lagi.
100?
memanglah bunyi macam sikit kan tapi kalau dibuat dengan tangan, plus envelope pun kene buat dgn tangan, lekat2 riben bagai semua pun sendirian berhad punya perbuatan, mau terduduk kejap aku. banyak weh, buat yang 200 keping tuh pun aku rasa macam nak tercabut sendi tangan, ni nak tambah lagikk?? oh.
tapi memandangkan ramai yang wish untuk simpan kad tu (aku xsure ikhlas ke tak diorang duk puji2) maka aku akan menunaikan permintaan para jemputan. eceh. terpaksa lah buat muka kesian sket mintak jasa baik encik suami tolong buat envelope macam yang dah lepas. hope dia tak berbunyi. aku malas nak mintak tolong dengan orang yang banyak merungut ni. alih2 baik aku buat sendiri. tapi so far, dia tak pernah merungut lagi bab2 kad jemputan handmade ni. harap2 yang ni pun tak. kene study mood dia dulu.
semalam, headache dia datang melawat lagi. sehari suntuk tak pergi kerja. baring je kerja. aku balik opis baru tahu dia sakit semula. tu pun after solat magrib. masa dia usai solat, dia datang baring sebelah, lepak2 dengan aku yang tengah 'bercuti' ni. muka dia time tu memang clueless abis.
dia: sakit lah kepala ni. esok nak buat ECG lah. tak tahan dah rasa. makan painkiller paling kuat pun tak jalan.
aku: .................. (senyap. main2 bantal)
dia: hari ni sakit kat belakang pulak. semalam je baru tahan ni datang balik. hey..apelah yang ada dlm kepala ni.
(merungut)
aku: agaknya ada ikan puyu tak yang? kan masa kecik2 syg suka redah sungai tangkap ikan?
dia: main2 kan yang ni? suka agaknya abang mati. (terus sentap)
agak-agak ada rasa nak cili tak mulut aku time tu bang?
aku bukannya suka dia mati atau mintak dia mati or suka main2. aku just nak bagi dia unwind je. dengan muka ketat dia tu, plus dengan keadaan aku yang stress kt tempat kerja and kad jemputan sume ni, aku taknak lah nanti kene high blood pressure ke ape. tak boleh bergurau pulak dia.. selalunya dia yang suka buat lawak2 kurang pandai macam ni. kali ni nak sentap pulak. period ke bang?
oh ya. nanti aku upload kan gambar rajah kad handmade yang aku buat. mana tahu ada yang berkenan nanti boleh tempah dengan aku. dont worry, harga member2 je.
Categories
I’m not immature…i just know how to have fun
Friday, February 11, 2011
randomization by kakcha
What was the happiest moment of your life?
bila: ".. kekasih yang dulu hilang..kini dia telah kembali pulang.." (kangen band)
Who has been the biggest influence on your life?
experience.
Who has been the kindest to you in your life?
my apple. my sista. my dad. coz they always love me no matter who am i.
What are the most important lessons you’ve learned in life?
dont talk with stranger; drug addict, drunker and gangster.
When in life have you felt most alone?
bila tarikh2 penting tapi aku masih sendirian dalam bilik all night long.
How has your life been different than what you’d imagined?
bila nanti satu hari, aku bangun dari tido dan aku sebenarnya tak kenal pun sape sleep partner (suami) aku kt sebelah. mungkin aku akan hantuk kepala kat dinding dan amnesia buat selamanya.
Do you have any regrets?
always..
What does your future hold?
a great mom and wife.
Do you have a love of your life?
yes. a lot..
Do you believe in love at first sight?
definately YES.
What lessons have you learned from your relationships?
stone itu bagus.
How did you know he/she was “the one”?
bila 24jam aku bersamanya sikitpun takde rasa penat dan bila aku rasa aku takde ruang untuk bersedih atau bermurung pun..happy always. buat aku tersenyum :)
Who do you admire the most?
heliza helmi. cantik. bijak. big eyes.
What is your definition of happiness?
bila rasaku adalah rasanya
Name three things that make you happy.
1. Shopping
2. bookstores
3. Shoes and shoes and shoes..
What phobias do you have?
obsession.
What is your favorite song?
pahit ku telan jua
What is the best modern invention?
i dont need a thing.
Are you a pet lover?
sometimes.
Would you like to be a celebrity?
celebrities in writing, might be okay for me.
What was your favorite subject at school?
i hate school. except medical terminology in university.
What is your favorite time of the day?
5pm. balik kerja lah, apa lagi!
Are you a romantic person?
he said; yes.
What gets you really angry?
backstabbing.
What’s the first thing you think of after you wake up in the morning?
“i miss him.”
bila: ".. kekasih yang dulu hilang..kini dia telah kembali pulang.." (kangen band)
Who has been the biggest influence on your life?
experience.
Who has been the kindest to you in your life?
my apple. my sista. my dad. coz they always love me no matter who am i.
What are the most important lessons you’ve learned in life?
dont talk with stranger; drug addict, drunker and gangster.
When in life have you felt most alone?
bila tarikh2 penting tapi aku masih sendirian dalam bilik all night long.
How has your life been different than what you’d imagined?
bila nanti satu hari, aku bangun dari tido dan aku sebenarnya tak kenal pun sape sleep partner (suami) aku kt sebelah. mungkin aku akan hantuk kepala kat dinding dan amnesia buat selamanya.
Do you have any regrets?
always..
What does your future hold?
a great mom and wife.
Do you have a love of your life?
yes. a lot..
Do you believe in love at first sight?
definately YES.
What lessons have you learned from your relationships?
stone itu bagus.
How did you know he/she was “the one”?
bila 24jam aku bersamanya sikitpun takde rasa penat dan bila aku rasa aku takde ruang untuk bersedih atau bermurung pun..happy always. buat aku tersenyum :)
Who do you admire the most?
heliza helmi. cantik. bijak. big eyes.
What is your definition of happiness?
bila rasaku adalah rasanya
Name three things that make you happy.
1. Shopping
2. bookstores
3. Shoes and shoes and shoes..
What phobias do you have?
obsession.
What is your favorite song?
pahit ku telan jua
What is the best modern invention?
i dont need a thing.
Are you a pet lover?
sometimes.
Would you like to be a celebrity?
celebrities in writing, might be okay for me.
What was your favorite subject at school?
i hate school. except medical terminology in university.
What is your favorite time of the day?
5pm. balik kerja lah, apa lagi!
Are you a romantic person?
he said; yes.
What gets you really angry?
backstabbing.
What’s the first thing you think of after you wake up in the morning?
“i miss him.”
Categories
I’m not immature…i just know how to have fun
Sunday, January 23, 2011
award--tag--contest
salam isnin.
rajin tak? mengupdate blOg secara pukal terus. 3 in 1. tiga di dalam satu. yea betullah. macam nescafe and milO fuzz tu.. pertama tamanya sekali, a big thanks pada mata kerana masih belum mengantOk walhal esOk adalah hari Isnin @ Senin dan bila senin; tak lain tak bukan aku mestilah mOnday blues. bila senin je sawan. bila sawan je senin. sawan malas pergi keje.
Omg! isnin? senin bermakna kelas. kelas bermakna, esOk aku terpaksa masuk keje seawal 8pagi dan keluar 5petang utk bergegas ke shah alam. Duh! kenapalah perlu ada hari Isnin? tak bOleh ke lepas ahad je terus Jumaat? [mereng overboard budak nih] i hate mOnday. isnin menjadikan aku 2x ganda letih daripada hari biasa. eh tak jugak. aku pun benci hari rabu. sebab setiap rabu aku harus ke puncak alam, meeting supervisor. bila kedua hari ni datang, maka badan aku mesti barai di dalam jem. meeting lecturer 15 minit je, tapi kaki ni ha..naik cramp tekan minyak and cluth. kalau JMQ tu autO takpelah jugakk..
baru terasa eh..penatnya menjadi student PLK ni.
erm. senang citer, aku bencilah semua hari2 yang BEKERJA. nak duduk saja gOyang2 kaki leh tak?? cukup bulan je tunggu incOme. ada tak keje cam tu? requirement apa eh dia nak??
panggggggggggg. penampa sedar. ikhlas dari ibunda tersayang.
takpelah. aku ni nak paksa2 tidOr pun tak bOleh jugak. nak blOg walking blOgger2 lain pun dh jenuh merayap dah. nak tengOk tv, takut ganggu kakcha tidOr. minah ni memang, [eh eh, bukan dia sOrang je sebenarnya, si tukang cerita ni pun sama] suka berumah tangga kt ruang tamu. bilik siap berkatil bagai tapi atas sOfa L tu jugakla dia terbOngkang.[dan aku kt sOfa sebelah]. aku ni pun dah kembali ke peel lama, tidOr dengan lappy kat atas perut. sedar2 pagi esOk lappy ke mana melayang, aku ke mana terlentang. nasib baik keadaan masih terkawal smpai hari ni. takde lagi adengan lappy terjatuh dari sOfa. kalau tak..
nihah. nak buat pengumuman. tengOk tak award yang aku dapat kt sebelelahtu?? actually award tu daripada kawan aku, ixca anuar . dia duk suh aku amik dari wujudnya blOg no.2 aku lagi tapi aku malas letak apa2 kt blOg tu. rasa nak remOve je. mencii. sakit ati.. sO i fOrward la award tu ke blOg ni. valid kan cik ixca kan? kan? thanks ya, bagi i anugerah. lain kali bagi la lagi...
dan rasanya ada 2 hutang tag yang aku tak langsaikan dari pemyumbang award ni. takpe. nanti bila2 mata sya insOmnia lagi, saya buat eh tag itu.....
berita baikk jugak kepada blOgger2 yang gemar buar tag dan cOntest. ini kerana, ntah mcm mana tahun 2011 ni aku sgt bersemangat nak menjawab tag dan masuk mana2 cOntest. tak tau lah nape tahun ni aggresive sangat. mungkin faktOr usia kOt [neraka apakah??] takpun mungkin faktOr blOg baru. tak de semak lagi--so sedaya upaya mencari semak untuk diletakkan di blOg :)
jadinya. untuk tag pertama yang dicipta Oleh aku sendiri....
SIAPA KAU.
Ngeri tak ngeri tak tajuk tag haku? macam sOalan malaikat maut kan? okeih kawam kawam. mari kita telus dan tulus dalam menjawab sOalan KBKK ini.
1. SIAPA KAU SEMALAM?
semalam aku musafir--dari puchOng ke kuala selangOr. attend sOlemnization. jadinya semalan aku adelah pembantu majlis, tukang sibuk di dalam bilik pengantin, perayau tegar di sekitar kedai kain di kuala selangOr dan juga cO-pilOt merangkap pilOt jugak kadang2 bagi kakcha.
2. SIAPA KAU TAHUN LEPAS?
tahun lepas... ratu air mata. eh tu sampingan. superseniOr bach. in health adm. uitm puncak alam;
3. SIAPA KAU 5 TAHUN LEPAS?
4. SIAPA KAU 10 TAHUN LEPAS?
student fOrm 3. amik pmr.
5. SIAPA KAU DI KALANGAN KAWAN2?
pemalu [neraka apakah??] dOminant. kadang2 mudah difahami. kadang2 susah nak paham. kdg2 Ok kdg2 hangin tak semena2. dikalangan lecturer, diOrang ckp aku terlalu 'rileks'. dalam maksud tu. nampak sgt kan aku amik mudah hal2 yg berkaitan dengan kelas, buku, assignment dan passing mark, kan??
6. SIAPA KAU DI RUMAH?
pelakOn, pengarah drama, penulis skrip di tv---->kat umah sewa puchOng.
kakak yg rajin tapi kdg2 sewel kdg2 garang, tempat rujukan mak aku mintak pendapat, driver mak, driver abah (kdg2) tukang selerak bilik ain--------> kat rumah makpak di besut
7. SIAPA KAU KALAU BERCINTA?
aku pun tak pasti. banyak sgt karakter. [kata drama queen..... =)]
8. SIAPA KAU KALAU MARAH?
lagi teruk dari ibu tiri bawang merah. lagi hijau dari Hulk. lagi garang dari mak aku. lagi baran dari encik rOti.
9. SIAPA KAU 5 TAHUN AKAN DATANG?
wifey.. mother..and businesswOman.
10. SIAPA KAU TAG LEPAS NI??
pijah, faiqah, kakcha, egee, dan sesape yg bace, wajib tag and infOrm aku.
rajin tak? mengupdate blOg secara pukal terus. 3 in 1. tiga di dalam satu. yea betullah. macam nescafe and milO fuzz tu.. pertama tamanya sekali, a big thanks pada mata kerana masih belum mengantOk walhal esOk adalah hari Isnin @ Senin dan bila senin; tak lain tak bukan aku mestilah mOnday blues. bila senin je sawan. bila sawan je senin. sawan malas pergi keje.
Omg! isnin? senin bermakna kelas. kelas bermakna, esOk aku terpaksa masuk keje seawal 8pagi dan keluar 5petang utk bergegas ke shah alam. Duh! kenapalah perlu ada hari Isnin? tak bOleh ke lepas ahad je terus Jumaat? [mereng overboard budak nih] i hate mOnday. isnin menjadikan aku 2x ganda letih daripada hari biasa. eh tak jugak. aku pun benci hari rabu. sebab setiap rabu aku harus ke puncak alam, meeting supervisor. bila kedua hari ni datang, maka badan aku mesti barai di dalam jem. meeting lecturer 15 minit je, tapi kaki ni ha..naik cramp tekan minyak and cluth. kalau JMQ tu autO takpelah jugakk..
baru terasa eh..penatnya menjadi student PLK ni.
erm. senang citer, aku bencilah semua hari2 yang BEKERJA. nak duduk saja gOyang2 kaki leh tak?? cukup bulan je tunggu incOme. ada tak keje cam tu? requirement apa eh dia nak??
panggggggggggg. penampa sedar. ikhlas dari ibunda tersayang.
takpelah. aku ni nak paksa2 tidOr pun tak bOleh jugak. nak blOg walking blOgger2 lain pun dh jenuh merayap dah. nak tengOk tv, takut ganggu kakcha tidOr. minah ni memang, [eh eh, bukan dia sOrang je sebenarnya, si tukang cerita ni pun sama] suka berumah tangga kt ruang tamu. bilik siap berkatil bagai tapi atas sOfa L tu jugakla dia terbOngkang.[dan aku kt sOfa sebelah]. aku ni pun dah kembali ke peel lama, tidOr dengan lappy kat atas perut. sedar2 pagi esOk lappy ke mana melayang, aku ke mana terlentang. nasib baik keadaan masih terkawal smpai hari ni. takde lagi adengan lappy terjatuh dari sOfa. kalau tak..
nihah. nak buat pengumuman. tengOk tak award yang aku dapat kt sebelelahtu?? actually award tu daripada kawan aku, ixca anuar . dia duk suh aku amik dari wujudnya blOg no.2 aku lagi tapi aku malas letak apa2 kt blOg tu. rasa nak remOve je. mencii. sakit ati.. sO i fOrward la award tu ke blOg ni. valid kan cik ixca kan? kan? thanks ya, bagi i anugerah. lain kali bagi la lagi...
dan rasanya ada 2 hutang tag yang aku tak langsaikan dari pemyumbang award ni. takpe. nanti bila2 mata sya insOmnia lagi, saya buat eh tag itu.....
berita baikk jugak kepada blOgger2 yang gemar buar tag dan cOntest. ini kerana, ntah mcm mana tahun 2011 ni aku sgt bersemangat nak menjawab tag dan masuk mana2 cOntest. tak tau lah nape tahun ni aggresive sangat. mungkin faktOr usia kOt [neraka apakah??] takpun mungkin faktOr blOg baru. tak de semak lagi--so sedaya upaya mencari semak untuk diletakkan di blOg :)
jadinya. untuk tag pertama yang dicipta Oleh aku sendiri....
SIAPA KAU.
Ngeri tak ngeri tak tajuk tag haku? macam sOalan malaikat maut kan? okeih kawam kawam. mari kita telus dan tulus dalam menjawab sOalan KBKK ini.
1. SIAPA KAU SEMALAM?
semalam aku musafir--dari puchOng ke kuala selangOr. attend sOlemnization. jadinya semalan aku adelah pembantu majlis, tukang sibuk di dalam bilik pengantin, perayau tegar di sekitar kedai kain di kuala selangOr dan juga cO-pilOt merangkap pilOt jugak kadang2 bagi kakcha.
mula mula co-pilOt
pastu naik pangkat jd pilOt lak
kemudian, penyebok di bilik pengantin
kemudian, kutu rayau.
finally, berkenan yang ni.. =)
tahun lepas... ratu air mata. eh tu sampingan. superseniOr bach. in health adm. uitm puncak alam;
5 thn lepas.....erm 2006 ek. second year diplOma science secretary uitm dungun. umO pun baru 20.
with one of my besties..aina. semester 4 2006
4. SIAPA KAU 10 TAHUN LEPAS?
student fOrm 3. amik pmr.
5. SIAPA KAU DI KALANGAN KAWAN2?
pemalu [neraka apakah??] dOminant. kadang2 mudah difahami. kadang2 susah nak paham. kdg2 Ok kdg2 hangin tak semena2. dikalangan lecturer, diOrang ckp aku terlalu 'rileks'. dalam maksud tu. nampak sgt kan aku amik mudah hal2 yg berkaitan dengan kelas, buku, assignment dan passing mark, kan??
6. SIAPA KAU DI RUMAH?
pelakOn, pengarah drama, penulis skrip di tv---->kat umah sewa puchOng.
kakak yg rajin tapi kdg2 sewel kdg2 garang, tempat rujukan mak aku mintak pendapat, driver mak, driver abah (kdg2) tukang selerak bilik ain--------> kat rumah makpak di besut
7. SIAPA KAU KALAU BERCINTA?
aku pun tak pasti. banyak sgt karakter. [kata drama queen..... =)]
8. SIAPA KAU KALAU MARAH?
lagi teruk dari ibu tiri bawang merah. lagi hijau dari Hulk. lagi garang dari mak aku. lagi baran dari encik rOti.
9. SIAPA KAU 5 TAHUN AKAN DATANG?
wifey.. mother..and businesswOman.
10. SIAPA KAU TAG LEPAS NI??
pijah, faiqah, kakcha, egee, dan sesape yg bace, wajib tag and infOrm aku.
Categories
I’m not immature…i just know how to have fun
Thursday, January 20, 2011
tag dari kakcha
badan penat--baru balik menyakitkan peha dan betis dengan bermain futsal dengan officemate dan housemate tersayang. seusai membayar hutang [mandi+makan] tetiba teringat hutang tag yang belum dilangsai. kang kecik pulak ati pengetag tegar ni. langsung tidak mahu ikut saya mengecikkan peha di gelanggang futsal next time. nah. malas nak membebel panjang.
5 NAMA SAMARANKU
1.sha--[ofismate, housemate]
2.shaida--[uitm dan segala isinya]
3.azlin--[bonda]
4.kaklin--[adinda2 tercinta]
5.baby--[si dia. rasa nak muntah? ok sila pergi sekarang.]
5 TARIKH PENTING
1. Tarikh lahir saya
2. tarikh lahir makpak
3. tarikh lahir adik beradik
4. tarikh lahir boifren2 [neraka apakah??]
5. tarikh tamat praktikal
5 PERKARA AKU BUAT SEMALAM
1. off day--tak msuk office lalu heading to Puncak Alam jumpa advisor thesis
2. bertapa di dalam bilik research tingkat 7
3. menyemak dalam bilik kakcha, try2 baju merah untuk main futsal esok harinya
4. continue baca novel CANTIK ITU LUKA--tapi still xabis2
5. try2 tudung syria kakcha--thank God, aku makin menyukai tudung tu
5 PERKARA BUAT ANDA GEMBIRA
1. dihadiahkan sebuah galeri buku/ kedai buku mcm MPH atau Kinokonuya
2. balik kampung
3. mesej2 dengan orang tersayang
4. kalau diberi peluang menghabiskan praktikal di PMCARE dgn cpt
5. sushi
5 SEBAB JAWAB SOALAN
1. bosan xtau nk wt apa
2. xngantuk
3. aku mmg suka jwb tag hape!
4. tag ni simple
5. mood baik
5 KAWAN UNTUK DITAG
egie, hifazphat, ixca, 2 lagi reserved. sape2 leh amik.
Categories
I’m not immature…i just know how to have fun
Subscribe to:
Posts (Atom)


